Jij wilt met je organisatie of initiatief van maatschappelijke waarde zijn. Of je nu een kleine non-profit leidt, of een sociale onderneming: voor jou is de impact die je hebt belangrijker dan winst maken.
Of je nu zelf wel of niet heel kien bent op de bedrijfsvoering en financiƫle gezondheid, bovenaan staat dat de beperkte middelen in tijd en menskracht zoveel mogelijk aan je missie ten goede moeten komen. Dat is niet altijd eenvoudig. Soms heb je het idee dat je geld en tijd moet steken in zaken die niet rechtstreeks verband houden met je missie.
Steeds dezelfde patronen steken bijvoorbeeld de kop op in de samenwerking. Er ontstaan bijvoorbeeld subgroepen die meer, of juist minder actie willen. Je initiatief komt een keer vervelend in de pers. Er worden fouten gemaakt die helaas geld kosten. Lastig om je vrijwilligers hierop aan te spreken. Je hebt ze immers nodig. Tegen je gevoel in moet je zaken regelmatig verder dichtregelen.
Ervaar je langzamerhand druk waarvan je de herkomst niet goed kunt bepalen? Overvalt je twijfel over de richting of werkwijze van je initiatief, of nu en dan juist machteloze boosheid of cynisme? Mail me voor een reflectiegesprek. Een gesprek van een uur kan je organisatie al weer veel dichter brengen naar de impuls van waaruit je gestart bent, helder maken waar de ruis op de lijn zit, en duidelijkheid scheppen over de gewenste volgende stappen.
Twijfel je of dit past bij jouw initiatief? Ik heb gesprekken gevoerd met mensen die zich inzetten voor
- inclusief onderwijs
- voedsel voor iedereen
- dierenwelzijn
- vluchtelingen
- slachtoffers van geweld
- bomen
Werk je in de culturele sector? Overweeg dan om werktuig-PPO aan te vragen, om deze ontwikkelstap financieel te kunnen ondersteunen.